.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنجكاران مواظب باشند "تب مزارع" نگيرند
بيماري تب مزارع با نام علمي "لپتوسپيروز"، يك بيماري عفوني مشترك بين انسان و حيوان است و در مناطقي كه شغل غالب ساكنان آنها كشاورزي و يا ماهيگيري است، ديده مي‌شود ...
برنجكاران مواظب باشند "تب مزارع" نگيرند

با شروع فصل كشت محصول برنج در استان‌هاي گيلان و مازندران، بيماري‌هاي هم چون "تب مزارع" يا "تب برنجكاران" در اين مناطق شايع مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از سلامت نیوز، بيماري تب مزارع با نام علمي "لپتوسپيروز"، يك بيماري عفوني مشترك بين انسان و حيوان است و در مناطقي كه شغل غالب ساكنان آنها كشاورزي و يا ماهيگيري است، ديده مي‌شود.
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان فومن در خصوص بيماري تب مزارع يا تب برنجكاران گفت: اين بيماري با تب و لرز و سردرد (علائمي شبيه سرماخوردگي) شروع مي‌شود و درمراحل شديدتر علائم ديگري همچون يرقان يعني زردي و نارسايي كليه به آن افزوده مي‌شود و ممكن است بيمار به دياليز احتياج پيدا كند.
دكتر "عليرضا خصوصي" روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود:
عامل اين بيماري يك باكتري است و از طريق ادرار حيوانات آلوده همانند گاو و گوسفند و ... و بعضي از جوندگان مثل موش وارد آبها و محيط اطراف مي شود.
وي اضافه كرد: طبيعي است اگر فردي پاي برهنه به خصوص اگر داراي زخمي باشد، وارد آبهاي آلوده شود يا دست خود را در آن آبها بشويد و يا در آنها شنا كند، عامل بيماري وارد بدن وي شده و پس از حدود يك هفته علائم بيماري ظاهر مي‌شود.
وي دست زدن به طناب آلوده حيوان و يا فضولات آن و هم چنين تماس با علف هاي آلوده را از ديگر موارد انتقال اين بيماري نام برد.
وي متذكر شد: عامل اين بيماري از راه ادرار حيوانات آلوده دفع مي‌شود و مي‌تواند ماه‌ها در آب زنده بماند.
وي افزود: آب راكد به عنوان يك وسيله مهم براي انتقال بيماري تب مزارع است.
مدير شبكه بهداشت و درمان فومن با اشاره به شرايط كشاورزي در استانهايي هم چون گيلان، درخصوص راه‌هاي پيشگيري از اين بيماري اظهار داشت: به كشاورزان و روستاييان اين مناطق توصيه مي‌شود از راه رفتن و شنا كردن در آب‌هايي كه به سالم بودن آن مطمئن نيستند، خودداري كرده و در اين نوع آبها چيزي نشويند.
دكتر "خصوصي" گفت: كساني كه علائم بيماري ياد شده را در خود مشاهده كردند، بايد براي پيگيري و اطمينان از رفع بيماري خود به پزشك معالج مراجعه كنند.
اين مقام مسوول اطلاع رساني گسترده از طريق رسانه‌ها را براي آگاهي كشاورزان بسيار موثر دانست و گفت: علاوه بر برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در اين راستا، بروشورهايي در ارتباط با شناخت بيماري تب مزارع از سوي معاونت دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان و گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي اين دانشگاه تهيه و توزيع شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کشاورز 17 ارديبهشت 1387
تب گرانی و تورم ...... تب خشکسالی ...... تب زمین خواران .......... تب حذف یارانه های کشاورزی ....... تب بازپرداخت وام کشاورزی ..........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.